kobieta w pościeli z kubkiem herbaty

Są dni, a właściwie późne wieczory i noce, gdy przewracanie się z boku na bok, liczenie owieczek i powtarzanie jak mantrę “jestem śpiąca” na niewiele się zdaje. Masz może podobnie? Ja w takich chwilach zazwyczaj wzdycham sobie ciężko i mruczę pod nosem… kiedyś to było.😅 Kiedy byłam dzieckiem wystarczyło obejrzeć dobranockę, wziąć kąpiel, którą przygotowała mama lub tata, przeczytać bajkę, która, dziwnym zbiegiem okoliczności, zawsze kończyła się dobrze, otulić się ciepłą, pachnąca kołdrą i… słodkie sny same napływały. Czy nie było wtedy natrętnych myśli, niepoukładanych emocji, których doświadczyłam w trakcie dnia? Z pewnością były, ale miałam swoich prywatnych aniołów stróżów, którzy zawsze potrafili rozgonić smuteczki, bym mogła z lekkością odpłynąć w senne marzenia. Teraz jestem dorosła (i to od ładnych kilku lat) i muszę sama zatroszczyć się o mój dobry sen. Pozwól więc, że poopowiadam Ci troszkę o naturalnych sposobach na bezsenność.

Znaczenie snu 

Podczas snu w naszym organizmie dzieje się wiele dobrego. Następuje dynamiczny podział komórek (nasz organizm nie tylko się regeneruje, ale i odmładza!🌸) i proces wzrostu. Nasze ciało się wycisza, pozbywając napięcia i niepotrzebnych informacji, automatycznie nazbieranych w ciągu minionych godzin. Pozycja leżąca podczas snu, obniżone ciśnienie i niższa temperatura ciała sprawiają, że układ krwionośny i oddechowy odpoczywają od wysiłku, który wykonują w trakcie całego dnia, gdy byliśmy w tak zwanej fazie czuwania. Dla pełnego wyspania potrzebujemy około 4-6 cykli snu.

Jak to się dzieje, że w ogóle zasypiamy? Najprościej byłoby powiedzieć, że tak zostaliśmy stworzeni. Jest to naturalna czynność naszego organizmu. Otaczający nas świat również działa tak, by wysyłać nam sygnał o czasie przeznaczonym na regenerację i odpoczynek. Nie bez powodu istnieje dzień i noc, jasność i ciemność. Pozwól, że przemycę tu jednak nieco naukowych faktów. Za zasypianie odpowiedzialny jest jeden element w naszym ciele o pięknej nazwie szyszynka. Produkuje ona melatoninę, która reguluje biologiczny zegar naszego mózgu. Skąd szyszynka wie, kiedy tę melatoninę wydzielić do naszej krwi? Za sprawą impulsów nerwowych z siatkówki w oku. Kiedy nasze oczy nie zauważą obecności bodźców świetlnych (naturalnego światła w postaci słońca, czy sztucznych odpowiedników jak lampa lub ekran komórki czy telewizora), jest to dla nich jasny sygnał, że pora spać. 

Jak radzić sobie z bezsennością?

Jak widzisz, to natura warunkuje dobowy rytm życia. Kiedy zegar biologiczny jest zaburzony, zaczynają się problemy ze snem. Co kryje się pod tym stwierdzeniem? To nie tylko problem z zaśnięciem, czy częstym budzeniem się. Być może zasypiasz jak dziecko, ale rano i tak budzisz się zmęczona? Jeśli problem z bezsennością jest poważny, należy skierować się do lekarza. Jednak jeśli uważasz, że wpływ na złą jakość snu mają konkretne zachowania, jak np. wielogodzinne wpatrywanie się w ekran telefonu przed snem czy nadmierny stres odczuwany w ciągu dnia, mam dla Ciebie kilka wskazówek. Aby cieszyć się spokojnym, ale przede wszystkim zdrowym i regeneracyjnym snem warto wypracować sobie higienę snu. Tutaj, tak jak w przypadku chociażby rutyny pielęgnacyjnej, ważna jest regularność. Przede wszystkim należy jasno zakomunikować organizmowi, że noc jest od snu. Warto więc nie wylegiwać się w łóżku w trakcie dnia oraz unikać drzemek. Istotne jest też kładzenie się spać i wstawanie o konkretnej godzinie. To taki rodzaj wyuczenia organizmu, że w tym czasie ma odpocząć i się zregenerować. Zaufaj mi, nasz mózg bardzo lubi rutynę. Ruch na świeżym powietrzu w ciągu dnia dotleni mózg i nieco zmęczy ciało. Ważne jest też nasze otoczenie – wywietrzona sypialnia, optymalna temperatura, delikatnie natężenie światła. Otaczanie się ciepłymi, subtelnymi kolorami, takimi jak beż czy jasne odcienie brązu i zieleni również wpływa kojąco na nasz organizm przed snem.

Sleep Me Tender – mieszanka ziołowa na dobry sen

Jedną z przyczyn, które utrudniają zasypianie jest towarzyszący nam w ciągu dnia stres. Kiedy od rana do późnego wieczora jesteśmy skupieni na działaniu, realizowaniu planów wielokrotnie trudno jest w domu nagle włączyć tryb ciszy i relaksu, zapomnieć o liście rzeczy na nadchodzące dni. Jak wyciszyć umysł tak, by natrętne myśli nie przeszkadzały nam w odpłynięciu w świat sennych marzeń? Natura ma na to swój sposób! Wśród ziół, które działają kojąco na nasz układ nerwowy są chociażby witania ospała (ashwaghanda) oraz męczennica. Dobrze znana z właściwości uspokajających waleriana (lub jak to woli kozłek lekarski) wpływa również na zachowanie dobrego samopoczucia, a kwiaty lawendy i koszyczki rumianku o wspaniałym zapachu utulą do snu.

A gdyby tak, wszystko, co dobre z natury zamknąć w niewielkim pojemniku, który możemy mieć zawsze pod ręką? Sleep Me Tender to suplement na sen w formie herbatki. Kompozycja złożona z aż 11 organicznych składników, które regulują cykl dobowy organizmu, pomagając odprężyć ciało i umysł. W naturalny sposób wspomagasz swój organizm tak, by sen wreszcie nadszedł i oferował wypoczynek oraz regenerował siły przed wyzwaniami, czekającymi na Ciebie kolejnego dnia. A do tego, ta ziołowa herbatka na sen wygląda i pachnie niczym kwietna łąka latem! Ach! Coś pięknego… i kojącego.🥰

Dobrych snów,🌙✨

Janka

Dodaj komentarz

Zamknij
Zaloguj się
Zamknij
Koszyk (0)

Brak produktów w koszyku. Brak produktów w koszyku.